syntetyczny olej do mostu napędowego

Olej do mostu napędowego

Elementy metalowe, które narażone są na tarcie, muszą być smarowane, aby nie ulegały szybkiemu zużyciu. We wszystkich samochodach należy więc stosować oleje mostów napędowych i przekładni głównych. W ofertach producentów znajdziemy szeroki wybór tego typu produktów. Być może ciężko będzie nam się zdecydować, jeżeli nie jesteśmy doświadczeni w motoryzacji i najzwyczajniej w świecie nie znamy się na temacie, jakim jest dobór oleju.

Preparaty do mostu napędowego

syntetyczny olej do mostu napędowegoWówczas najlepiej nie podejmować decyzji pochopnie, a skorzystać z pomocy doradców z danego sklepu, którzy na pewno pomogą nam dobrać olej. Jeden ze znanych producentów oferuje na przykład specjalny syntetyczny olej do mostu napędowego, który charakteryzuje się wyjątkowym poziomem tolerancji na zmienne, skrajnie niskie oraz wysokie temperatury. Jest to produkt idealnie nadający się do samochodów terenowych i sportowych, które posiadają układ ograniczonego poślizgu w przekładni głównej. Dzięki zastosowaniu tego oleju, żywotność mostu napędowego wydłuży się. Takie syntetyczne oleje posiadają naprawdę dobre, długotrwałe właściwości smarne, które uzyskano dzięki faktowi, iż komponenty produktu nie doprowadzają do jego ścinania. Zastosowanie specjalnych dodatków chroni także przed korozją oraz powstawaniem wżerów.

syntetyczny olej do mostu napędowegoA do tego niektóre tego typu produkty pozwalają także na obniżenie temperatury pracy przekładni czy mostu napędowego, dzięki czemu minimalizuje się ryzyko uszkodzenia tych elementów! Stosowanie syntetycznego oleju do mostu napędowego poleca się nie tylko właścicielom pojazdów terenowych i sportowych, ale także tym, którym zależy na uzyskaniu wyższej mocy i sprawności przekładni niezależnie od warunków. Jeśli w dodatku nasza wysłużona, manualna skrzynia biegów już hałasuje, co wynika z jej zużycia, regularne stosowanie takiego oleju może zapobiegać pojawianiu się hałasów. Olej sprawdza się także w sytuacjach stop and go – a więc częstego hamowania i ruszania czyli na przykład wtedy, kiedy spędzamy codziennie wiele czasu w korkach. Również wówczas gdy pojazd stosujemy do holowania innych, powinniśmy zadbać o odpowiedni olej do obciążonej przekładni.

Taki olej raz zaaplikowany na most napędowy będzie doskonale spełniał swoje zadanie przez 160 tysięcy kilometrów w warunkach normalnych, a ekstremalnych – przez połowę tej drogi! Wymiana będzie więc następowała rzadko. Dlatego właśnie warto raz zainwestować w taki olej do głównej przekładni i mostu napędowego, gdyż płacimy tylko raz na jakiś czas, a efekt utrzymuje się naprawdę długo.

Opublikowane w Auta